”adidas är ett av världens mest ikoniska sport brands, välkända för att leverera en produkt och service i världsklass. Deras identitet är synonym med ungdomskultur, kreativitet och mångfald, alltid med idrotten och utövaren i fokus. Deras gedigna arbete i hållbarhetsfrågor genomsyrar verksamheten. Därför känns adidas som en självklar del i Fryshuset Baskets vision att stå för den bästa och mest attraktiva basketverksamheten, känd för att använda idrott som verktyg för samhällsutveckling. Vi är väldigt exalterade och förväntansfulla inför samarbetet.” Choukri Khotar, Verksamhetschef Fryshuset Ungdomskultur.
"Vi på adidas är stolta över att ingå ett samarbete med Fryshuset Basket kommande fyra år. Vi vet att genom idrott har vi styrkan och möjligheten att förbättra människors liv, och detta är något vi delar med Fryshuset. Målet är att skapa nya ikoniska produkter som är skräddarsydda för föreningen". Jonas Spång adidas Team Sales.